NÁKUPNÍ KOŠÍK

V košíku nemáte žádnou položku

Zobrazit košík
  • Ochrana osobních dat
  • Výběr a objednání zboží
  • Způsob doručení
  • Převzetí zboží
  • eTržby
  • Informace o přijímaných způsobech platby
  • Cena a způsob doručení
  • Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy
  • Jakost při převzetí
  • Zákonná práva z vad
  • Vyřízení reklamace
  • Ochrana osobních údajů
  • Řešení sporů
  • Reklamační řád

Ochrana osobních dat

V návaznosti na ochranu osobních údajů podle ust. § 5 odst. 5 a § 9 odst. a) zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Sobchody.cz garantuje, že Vaše osobní data jsou považována za přísně důvěrná a nebudou nikdy poskytnuta jinému subjektu. Všechny osobní údaje jsou chráněny v souladu s právními předpisy a budou užívány pouze pro potřeby Sobchody.

 

Výběr a objednání zboží
 

V našem obchodě můžete vybírat zboží několika způsoby. Pokud znáte konkrétní model, zadejte jej do okénka fulltextu„Vyhledat“ uprostřed  horní části obrazovky.
Pokud nejste rozhodnutí pro konkrétní model, využijte horizontální nebo boční menu. Zde stačí nalézt požadovanou kategorii a v ní pak procházet jednotlivé výrobky. Při procházení výrobků v kategoriích můžete třídít podle značky, ceny a názvu.
Kliknutím na název zboží se dostanete na Detail zboží. Zde je vyobrazen větší obrázek, detailnější popis. Zde můžete u většiny výrobků vybrat variantu potahu. Ceny jsou uvedeny včetně DPH.

U každého zboží je uvedena dostupnost:

  • pokud je uvedeno skladem,zboží expedujeme do 3-4 pracovních dní,
  • pokud je uvedeno do týdne, zboží vyexpedujeme do 7 pracovních dní,
  • pokud je uvedeno déle než týden,zboží obvykle expedujeme za 7-14 prac.dní (v závislosti na dostupnosti u dodavatele).

Vybrané zboží odkliněte do košíku tlačítkem „Do košíku“. Košík je seznam Vámi vybraných produktů včetně názvu a ceny. Můžete v něm změnit počet kusů (modré šipky). Objednávku můžete vymazat kliknutím na červený křížek. Lze objednat službu „Odvoz starého spotřebiče“. Máte-li v něm vše, co jste si přáli, pokračujte kliknutím na tlačítko „Pokračovat k pokladně“. Pokud byste chtěli vybrat další zboží klikněte na tlačítko „Pokračovat v nákupu“.

Dalším krokem Vaší objednávky jsou Dodací údaje:

1.Jednorázový nákup (nákup bez nutnosti registrace) Zde pečlivě vyplňte všechny povinné údaje označené červenou  hvězdičkou. Vyplňte fakturační údaje, můžete také vypsat jinou dodací adresu,pokud se liší od fakturační adresy. Po překontrolování zadaných iniciálů klikněte na tlačítko „Pokračovat“.

1.Stávající zákazník (pro zaregistrované zákazníky)    Zde zadejte Váš email,který jste uvedl(a) v registraci a heslo. Registraci lze provést bez nutnosti vstupovat do košíku – naleznete na hlavní straně  vpravo nahoře.

Dalším krokem je sekce Doprava a platba: 
1. Vyberte typ dopravy – viz. způsob doručení
2.  Vyberte typ platby

  •  V hotovosti – platbu provedete v hotovosti na naší prodejně,
  •  Dobírka – platbu provedete v hotovosti při převzetí zboží od řidiče přepravní firmy nebo poštovního doručovatele. Dobírka je navíc zpoplatněna částkou 30,-Kč,
  • Platba převodem z účtu – číslo účtu Vám pošleme v potvrzovacím emailu. (zboží vyexpedujeme poté,co se připíše částka za zboží včetně dopravy).

Posledním krokem Vaší objednávky je Souhrn objednávky. Prosíme překontrolujte všechny zadané údaje včetně objednaného modelu/ů zboží. Pokud byste měli nějaké poznámky k objednávce,prosím zapište je do okénka„Poznámka k objednávce“. Pokud souhlasíte našimi obchodními podmínkami,zaškrněte políčko „Souhlasím s obchodními podmínkami“. Následně odešlete objednávku kliknutím natlačítko „Odeslat objednávku“.
Pokud jste vyplnili všechny požadované údaje a odeslali jste objednávku, zobrazí se Vám na obrazovce zpráva:„Děkujeme za Vaši objednávku. Objednávna byla přijata. Na Váš email přijde potvrzení objednávky“. Následuje automatické potvrzení Vaší objednávky na Váš email. Pokud Vám do 24hod nepřijde žádné potvrzení kontaktujte nás prosím na telefonech uvedených v sekci Kontakty na hlavní stránce našeho obchodu.
 

Způsob doručení


Standardní doručení přepravní firmou PPL CZ -Sprint

Standardní doručení zboží Českou poštou – Balík Do ruky
Dodání balíku garantuje pošta nejpozději následující pracovní den po dni podání. Balíky větších nebo nepravidelných rozměrů (neskladné) jsou dodány nejpozději druhý pracovní den po dni podání. Nezastihne-li vás poštovní doručovatel na uvedené adrese, upozorní vás výzvou na uložení zásilky na poště. Výzva, kterou naleznete v poštovní schránce, obsahuje i kontaktní informace (telefon) na poštu, kde máte zásilku uloženu

Osobní vyzvednutí na provozovně
Zboží lze vyzvednout osobně na naší provozovně Sobchody, Areál OSBD, Jižní 118/296, 779 00, Olomouc 
Zboží je třeba vyzvednout do 5 pracovních dní. Tato doba začíná plynout následující pracovní den od obdržení informace, že je zboží připraveno k vyzvednutí. Osobní odběr je vždy ZDARMA.
  

Typ dopravy – způsob platby

Cena vč. DPH v Kč

Česká pošta – Balík Do ruky (do 30kg)

169

PPL – (do 30 kg)

169

PPL – (nad 30 kg)

369

Osobní vyzvednutí

0

Platba na dobírku

30

Platba převodem

0

Platba v hotovosti

0

 

TERMÍNY DODÁNÍ

Zboží je dodáváno přepravní službě dle dostupnosti* uvedené u zvoleného zboží (většinou však i dříve, obvyklá doba dodání k vám domů je 3 pracovní dny od vašeho potvrzení objednávky). V případě volby bezhotovostní platby je zboží expedováno do 24 hod od připsání peněz na náš účet, maximálně však dle dostupnosti uvedené u zvoleného zboží.

  • pokud je uvedeno skladem,zboží expedujeme do 3-4 pracovních dní,
  • pokud je uvedeno do týdne, zboží vyexpedujeme do 7 pracovních dní,
  • pokud je uvedeno déle než týden,zboží obvykle expedujeme za 7-14 prac.dní (v závislosti na dostupnosti u dodavatele).

veškeré podané objednávky jsou považovány za závazné

objednávku lze zrušit do okamžiku potvrzení dodavatelem
zákazník podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s tímto nákupním řádem, s dodacími, platebními a reklamačními podmínkami u nakupovaných výrobků
každá objednávka je potvrzena formou e-mailové zprávy zaslané na adresu uvedenou zákazníkem při registraci
Zákazník je o stavu své objednávky informován pomocí elektronické pošty nebo telefonicky

Převzetí zboží

Zboží je možné převzít osobně na provozovně, Olomouc a okolí zavážíme firemním rozvozem, jinak je zboží zasíláno přepravní službou. Zboží přepravujeme externí přepravní firmou,řidič obvykle avizuje příjezd dopředu.
Zboží je doručeno před první uzamykatelné dveře, s řidičem je možno na místě domluvit i výpomoc s odnosem (řidič není povinen zboží vynášet do pater). 
Při převzetí zboží je důležité provést kontrolu neporušenosti výrobku a poté zboží teprve zaplatit - v případě poškozené zásilky zboží nepřebírejte, obratem Vám bude zaslán výrobek nepoškozený. Po překontrolování a podepsání zasilatelského příkazu již dále nebude brán zřetel na MECHANICKÉ poškození výrobku (nevztahuje se na FUNKČNOST viz Reklamační řád odst.6).

eTržby - Podle zákona o evidenci tržeb (112/2016 Sb. ze dne 16. března 2016) je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Tržby jsou evidovány prostřednictvím našeho ekonomického software.

Informace

Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží. Cena uvedená na faktuře je zaokrouhlená na celé koruny nahoru. 

Informace o přijímaných způsobech platby

1/ DOBÍRKA: Úhrada za objednané zboží se provádí přímo přepravní společnosti při převzetí zboží zákazníkem. Zaplatit lze přepravci hotově.
2/ OSOBNÍ ODBĚR: U osobního odběru na výdejním místě Sobchody, Areál OSBD, Jižní 118/296, Olomouc 779 00, bude platba zboží v hotovosti provedena ihned při převzetí zboží. Lze platit hotově.

3/ PLATBA PŘEVODEM: Po odeslání objednávky Vám bude emailem zasláno číslo účtu, kam provedete platbu. Při doručení zásilky potvrdí jen převzetí zboží. Nic víc již neplatí.

Podle zákona o evidenci tržeb (112/2016 Sb. ze dne 16. března 2016) je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Prodávající nepožaduje žádné poplatky v závislosti na způsobu platby.
Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky.
Potvrzení obsahu smlouvy uzavřené v jiné než písemné formě, které vykazuje odchylky od skutečně ujednaného obsahu smlouvy, nemá právní účinky.
Převzetí nevyžádaného plnění ze strany kupujícího neznamená přijetí nabídky.

Doručování zboží

Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 3-4 dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do 3-4 pracovních dnů. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve překontroloval.
Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, odešle prodávající kupujícímu ihned po převzetí zboží, nejpozději do dvou dnů od převzetí zboží spotřebitelem.
Požádá-li o to kupující, potvrdí mu prodávající v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti z vadného plnění a jakým způsobem může kupující práva z nich uplatnit. 

Cena a způsob doručení 

1/ Česká pošta: Zboží kupující obdrží od přepravní společností Česká pošta v pracovní dobu. Přepravce jej bude telefonicky(SMS) dopředu kontaktovat. Cena dopravy 169,-kč 
2/ PPL: Zboží kupující obdrží od přepravní společnosti PPL v pracovní dobu. Cena přepravy je 169,-kč do 30 kg/ 369,-kč nad 30 kg.
3/ OSOBNÍ ODBĚR: Zboží si může kupující vyzvednout na naší provozovně v Olomouci, Sobchody, Areál OSBD, Jižní 118, po telefonické výzvě, že je zboží nachystáno.

Pro tyto dva způsoby dodání zboží platí následující: Objednané zboží bude doručeno zákazníkovi do 3-4 pracovních dnů od obdržení objednávky-pokud není uvedena jiná dodací lhůta (respektive po přijetí platby u způsobu platby PŘEVODEM), a to přepravní společností. Objednávka musí být zaslaná do 15 hodin. Jinak se bere za to, že je zaslaná druhý den a 3 pracovní dny se počítají od dalšího dne. 
Informace o průběhu zpracování objednávky získá kupující na telefonním čísle  +420 773 666 262 od 8:00 do 17:00 hodin(pá 16:30). Kupující obdrží e-mailem informaci o vzniku objednávky.

Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy

V souladu s § 1829 občanského zákoníku má Kupující právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů do 14 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.
Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
Odstoupení od smlouvy kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14 denní lhůtě (adresa: Sobchody, Areál OSBD, Jižní 118, 77900 Olomouc, tel.  +420 773 666 262, e-mail: sobchody@sobchody.cz ). Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo objednávky/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
Zboží je třeba odeslat nejpozději do 14 dnů od odeslání odstoupení od smlouvy, nebo společně s odstoupením od smlouvy. Do zásilky ke zboží přidejte také průvodní dopis (ten může být shodný s odstoupením od kupní smlouvy zaslané třeba e-mailem) a kopii faktury. Doporučujeme zásilku pojistit proti případnému poškození či ztrátě při přepravě. Neposílejte, prosím, zásilku na dobírku. Takové zásilky nebudou převzaty.
Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání od prodejce ke kupujícímu do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodejce v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození, (včetně příslušenství, záručního listu, návodu atd.). Náklady na vrácení zboží nese kupující (v souladu s § 1820 odst. 1 písm. g) a § 1832 odst. 3 nese spotřebitel při odstoupení od kupní smlouvy dle § 1829  násl. náklady spojené s navrácením zboží. Toto právo neslouží jako způsob řešení reklamace zboží)
Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku. 
Práva a povinnosti z vadného plnění

Jakost při převzetí 

Pokud má převzaté zboží nedostatky (např. nemá sjednané nebo oprávněně očekávané vlastnosti, nehodí se k obvyklému nebo sjednanému účelu, není kompletní, neodpovídá jeho množství, míra, hmotnost, nebo jakost neodpovídá jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zboží, za které prodávající odpovídá. 
Kupující může u prodávajícího uplatnit nejpozději do dvou let od převzetí zboží podle svého požadavku nárok na bezplatné odstranění vady nebo na přiměřenou slevu z ceny; není-li to povaze vady neúměrné (zejména nelze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu), lze uplatnit požadavek na dodání nové věci bez vad nebo nové součásti bez vad, týká-li se vada pouze této součásti. 
Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. 
Během šesti měsíců od převzetí zboží se předpokládá, že vada zboží existovala již při převzetí zboží. 
Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil. 
U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu.

Zákonná práva z vad 

Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době.
V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou): 
• odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci; 
• bezplatné odstranění vady opravou; 
• přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo 
• vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy.
Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. 
U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny. 
Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy.
Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití.

Vyřízení reklamace

Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. 
Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. 
Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy. 
Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní.
Prodávající je povinen bezodkladně, nejpozději do tří pracovních dnů, rozhodnout o reklamaci, případně o tom, že je k rozhodnutí potřebné odborné posouzení. Informaci o nutnosti odborného posouzení kupujícímu v této lhůtě sdělí. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má kupující stejná práva, jako by se jednalo o podstatné porušení smlouvy. 
Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy. 
Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části. 
Není-li umožněno sledovat stav vyřízení reklamace on-line, zavazuje se prodávající o vyřízení reklamace kupujícího informovat podle jeho požadavku e-mailovou zprávou nebo prostřednictvím SMS. 
U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.

Ochrana osobních údajů

Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. 
Kupující může prodávajícímu sdělit, že chce ukončit zasílání obchodních sdělení, a to na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.
Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným třetím subjektům než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží.

Vaši spokojenost s nákupem zjišťujeme prostřednictvím e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky, do něhož je náš e-shop zapojen. Ty vám zasíláme pokaždé, když u nás nakoupíte, pokud ve smyslu § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o některých službách informační společnosti jejich zasílání neodmítnete. Zpracování osobních údajů pro účely zaslání dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky provádíme na základě našeho oprávněného zájmu, který spočívá ve zjišťování vaší spokojenosti s nákupem u nás. Pro zasílání dotazníků, vyhodnocování vaší zpětné vazby a analýz našeho tržního postavení využíváme zpracovatele, kterým je provozovatel portálu Heureka.cz; tomu pro tyto účely můžeme předávat informace o zakoupeném zboží a vaši e-mailovou adresu. Vaše osobní údaje nejsou při zasílání e-mailových dotazníků předány žádné třetí straně pro její vlastní účely. Proti zasílání e-mailových dotazníků v rámci programu Ověřeno zákazníky můžete kdykoli vyjádřit námitku odmítnutím dalších dotazníků pomocí odkazu v e-mailu s dotazníkem. V případě vaší námitky vám dotazník nebudeme dále zasílat.“


Řešení sporů

Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.
Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé. Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
Prodávající se zavazuje usilovat přednostně o mimosoudní řešení sporů s kupujícím, pokud je kupující neodmítne.
Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění, ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem Českou obchodní inspekci či na soud. 
Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat. 
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění, vykonává Česká obchodní inspekce. 

Ostatní

Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. 
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.



  

Reklamační řád

Reklamace se řídí příslušnými ustanoveními zákona a zákonem na ochranu spotřebitelů.
Reklamace jsou pečlivě vyřizovány s cílem maximální spokojenosti zákazníka.

  1. Kupující je povinen zboží dodané prodávajícím prohlédnout bez zbytečného odkladu a o zjištěných vadách do 3 dnů informovat prodávajícího. Nepřebírejte zboží, které bylo poškozeno při přepravě. Sepište s řidičem reklamační protokol a my vám ihned zašleme zboží nové.
  2. Oznámení o zjištěných vadách musí kupující učinit u prodávajícího písemně (e-mailem) ve lhůtě do 3 dnů od převzetí zboží. V písemném oznámení musí kupující uvést zjištěné vady, tj. musí uvést o jaké vady se jedná a jak se projevují. Písemné oznámení o zjištěných vadách uplatňuje kupující v místě sídla prodávajícího nebo na e-mailové adrese prodávajícího.
  3. K reklamaci je nutné ve všech případech předložit kopii objednávky (potvrzovací e-mail), doklad o zaplacení(kopie útržku z dobírkové nebo balíkové složenky) a daňový doklad od zboží, jehož vady jsou reklamovány.
  4. Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu produktů, funkčních vlastností a škod z neodborného používání produktů, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi a chybnou manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka.
  5. Prodávající se zavazuje informovat zákazníka nejpozději do tří dnů od obdržení reklamace, o postupu a vyřízení.

Zboží přebíráte v okamžiku podepsání přepravního protokolu a tím stvrzujete jeho zaplacení, řádné převzetí a bezvadný stav.
Nepřebírejte zboží, které bylo poškozeno při přepravě. Sepište s řidičem reklamační protokol a my vám ihned zašleme zboží nové. Na pozdější reklamace proto nemůžeme brát zřetel. 

Záruční podmínky

ve smyslu zákona č. 509/1991 Sb. Občan. zák. a zákona č. 634/1992 Sb. o Ochr. spotřebitele.

Podmínky uplatnění reklamace

1. Za vadu nelze považovat změnu na zboží, která vznikla v záruční době v důsledku jeho použití, opotřebení, nesprávného použití, popř. nesprávného zásahu.
2. Kupující má právo reklamovat vady na zboží.
3. Kupující uplatňuje reklamaci v záruční době, ta je 24 měsíců ode dne převzetí zboží. (§ 620 Obč. zák.).
4. Kupující uplatňuje reklamaci ihned po výskytu vady (§ 599 Obč. zák.).
5. Není-li dohodnuto jinak, přechází na kupujícího nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení předmětu koupě (§ 590 Odč. zák.).
6. Kupující předkládá k reklamaci zboží zásadně čisté.

Místo a způsob uplatnění reklamace(§ 13 Zák. na ochr. spotř.)

1. Kupující uplatňuje reklamaci na adrese Královskematrace, Areál OSBD, Jižní 296/118, 77900 Olomouc. (§ 19, odst. 1. 2. Zák. na ochr. spotř.) 
a) Zboží odešlete na naši adresu v pojištěné zásilce, zboží nezasílejte na dobírku.
2. Kupující prokazuje nákup prodejním dokladem. 
3. Prodávající, nebo jím pověřený pracovník vypíše reklamační list (§ 19, odst. 2. Zák. na ochr. spotř.) 
4. Prodávající, nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci 
a) ihned b) ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady (§ 19, odst. 3. Zák. na ochr. spotř.) 
5. Kupující je povinen sdělit prodávajícímu: jakou konkrétní vadu vytýká a o jaký konkrétní nárok z odpovědnosti za vady uplatňuje (§ 19, odst. 2. Zák. na ochr. spotř.)

Rozsah uplatnění reklamace

1. Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí kupujícím. (§ 619 Obč. zákoníku). 
2. Prodávající neodpovídá za vady, pro které byla sjednána nižší cena. (§ 619 Obč. zákoníku).
3. Prodávající posoudí, zda je reklamace: 
a) oprávněná - vada je výrobního charakteru 
b) neoprávněná - vada, nebo změna na zboží nemá souvislost s výrobní vadou. 
4. Prodávající rozhodne, zda je vada: 
a) ODSTRANITELNÁ - (§ 622 Obč. zák.): vadu lze odstranit bez zbytečného odkladu a jejím odstraněním neutrpí vlastnosti zboží.

kupující má právo na bezplatné, včasné a řádné odstranění vady.

prodávající 

- je povinen: odstranit vadu bezplatně, řádně a včas,
- může: vyměnit zboží, nebo jeho vadnou součást pouze za předpokladu, že zboží nebylo ještě použito. 

Způsob odborného odstranění vady závisí na rozhodnutí prodávajícího. Z vady odstranitelné se stává neodstranitelná za předpokladu, že na zboží se současně vyskytnou nejméně tři vady odstranitelné, bránící jeho řádnému užívání.

Vyskytne-li se stejná vada opakovaně po dvou opravách potřetí, má kupující právo 

- na výměnu zboží
- na zrušení kupní smlouvy.

b) NEODSTRANITELNÁ - (§ 623 Obč. zákoníku): vadu nelze odstranit a brání řádnému užívání zboží (§ 623 Obč. zák.) především z funkčního hlediska.

Kupující má právo

- na výměnu zboží
- na zrušení kupní smlouvy. 

Neodstranitelné vady (§ 623 Obč. zák.), které nebrání řádnému užívání zboží (např. vady estetické):kupující má právo na přiměřenou slevu. 

5. Prodávající vyřídí reklamaci (§ 19, odst. 3. Zák. na ochr. spotř.) 
a) bez zbytečného odkladu 
b) do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace 
c) delší lhůtě, na které se prodávající s kupujícím dohodl.

6. Kupující, který uplatnil některé z práv odpovědnosti za vady (výměnu zboží, zrušení kupní smlouvy, opravu, slevu), uplatnil svou vůli a je tímto projevem vázán. Nemůže tuto volbu měnit. (§ 622 obč. zák.) 

7. Kupujícímu je stanovena záruční doba - v případě opravy ode dne uplatnění práva na odstranění vady do dne, kdy je povinen převzít reklamované zboží. (§ 627 Obč. zák.) 

8. Kupujícímu, jehož reklamace se řeší výměnou za nové zboží, nebo při výměně součásti zboží začíná běžet záruční doba znovu ode dne převzetí nového zboží. (§ 627 Obč. zák.)

  

Vyhledávání Vyhledat
Copyright © 2000 - 2018 sobchody.cz. Všechna práva vyhrazena.